logo 2017
header icon - mail
header icon - print
header icon - home
Velkommen
Log ud

e-Boks, Netbank og Digital Post

Erhvervsstyrelsen har gjort det lovpligtigt for alle virksomheder og foreninger at oprette en postkasse til Digital Post fra det offentlige.

Med Digital Post kan virksomheder styre hvilke medarbejdere, der må administrere virksomhedens post, og brugerstyringen bliver automatisk aktiveret, når virksomheden opretter en digital postkasse. Det betyder imidlertid, at der spærres for adgangen til e-Boks erhverv med netbank og med pinkode, da det her igennem ikke er muligt at genkende den enkelte medarbejder.

Du kan vælge at fjerne denne spærring ved at tildele rettigheder til den enkelte måde at logge på. For at anvende og administrere denne brugerstyring, skal den person i virksomheden, som er virksomhedens DanID administrator (LRA-administrator) tildele de nødvendige rettigheder.

Konkret skal du gøre følgende:

  • Log på e-Boks erhverv med Digital Signatur (skal være med den signatur, der identificerer vedkommende som LRA-administrator hos DanID)
  • Vælg menupunktet 'Indstillinger'
  • Vælg menupunktet 'Rettigheder'
  • Tryk på 'Aktiver' under 'Log på virksomhedens netbank'
  • Vælg hvilke rettigheder 'Log på via en netbank' skal have (Vælg postfordeler). Det er ikke nødvendigt at oprette alle medarbejdere som postfordelere.
  • Tryk på 'OK'

Har du brug for yderligere vejledning hertil, kan du kontakte e-Boks Brugersupport på tlf. 38 17 11 60.


Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.