Med vores netbank har du mulighed for at styre din økonomi hjemmefra

Hverdagen kan være kompliceret nok i forvejen.​ Det skal en sparekasse ikke være. Derfor har vi udviklet en ny Net- og Mobilbank. Uanset om du er privat- eller erhvervskunde, kan du glæde dig over nye og mere brugervenlige funktioner, som gør det lettere for dig at være sparekassekunde hos os.

Din Rise Sparekasse netbank er stadig under udvikling, og flere smarte funktioner vil løbende komme til. 


Du kan f.eks. anvende Netbank, hvis du ønsker at:

  • Se saldo og bevægelser på dine konti. 
  • Betale dine regninger, overføre penge til egne eller fremmede konti.
  • Se dine depotoversigt og købe og sælge aktier og obligationer.
  • Underskrive aftaledokumenter. 
  • Få kontoudskrifter mv. i Netbanken. 
  • Lave låneberegninger, se ydelsesforløb, termins-oplysninger, årsopgørelse m.m. på dine Totalkreditlån. 
  • Bestille overførsler til udlandet. 

....og meget meget mere...

 

Når du benytter Netbank, har du adgang til din økonomi døgnet rundt. 


Læs om hvordan du kan undgå indbrud i netbank her.


Har du endnu ikke fået netbank? 

...men vil gerne have netbank, så skal du bare kontakte din rådgiver.


Vil du vide mere?

Hvordan fungerer en straksoverførsel?

Du kan lave en straksoverførsel i din mobil- eller netbank. Straksoverførsel skal du vælge aktivt, ellers overføres pengene som en standardoverførsel, dvs. pengene er hos modtager næste bankdag.

Hvis du har du gennemført en straksoverførsel, kan det ikke fortrydes. Tjek om den er gået igennem ved at kontrollere bevægelserne på din konto. Hvis der ikke er dækning på din konto, eller hvis modtagers konto er spærret for indbetalinger, bliver din overførsel afvist.

Vær opmærksom på, at det er begrænset, hvor stort et beløb du kan straksoverføre og at der kan være pålagt et gebyr – se vores priser og vilkår her.


Hvordan fungerer en standardoverførsel?

Ved en standardoverførsel overføres beløbet mellem pengeinstitutterne om natten og er fremme hos modtageren den næste bankdag.  

Vær opmærksom på; at en standardoverførsel skal gennemføres på en bankdag inden kl. 19:30. Hvis det bliver efter dette tidspunkt bliver pengene først overført 2 dage efter.   


Hvordan fungerer en sammedagsoverførsel?

Ved en sammedagsoverførsel overføres beløbet mellem pengeinstitutterne i løbet af dagen. Vær opmærksom på; at en sammedagsoverførsel skal gennemføres inden kl. 12:45.


Hvor finder jeg digitalt underskriftsrum?

Selvom du ikke har en netbankaftale i Sparekassen, så har vi stadig mulighed for at sende dokumenter til digital underskrift med MitID. Find det digitale underskriftsrum her.


Har du en netbankaftale med Rise Sparekasse, finder du underskriftsrummet i din netbank.  ->Vælg Aktiviteter-> Dokumenter. Log på din netbank her.



Netbank Hotline

Ring til vores Hotline, hvis du skulle have spørgsmål til Netbanken. 


Tlf. nr.: 4470 2727
Åbent: Hverdag:  8 - 22
            Lørdag:    11 - 20
            Søndag:   11 - 20


Har du spørgsmål til net og mobilbank?

Få svar på nogle af dine spørgsmål

👉 her


Har du endnu ikke fået netbank? 

...men vil gerne have netbank?
Inden du kan bruge din netbank første gang, skal du have en netbank aftale med os. 

👉Så kontakt din rådgiver



Hjælp til RiseInvest i din mobil- og netbank

👉 her