Karensperiode ændres

Karensperiode ændres fra 1 til 24 timer

Den 3. november bliver ventetiden, når en slutbruger vil ændre personlige oplysninger på MitID.dk - den såkaldte “karensperiode”- sat op fra 1 time til 24 timer. Det betyder helt konkret, at hvis en slutbruger fx vil tilføje et nyt identifikationsmiddel eller ændre sit bruger-ID via MitID.dk, så skal slutbrugeren nu vente i 24 timer, hvor de tidligere blot har måttet vente 1 time.


Ventetiden bliver sat op for at reducere risikoen for svindelformer, hvor brugeren lokkes af en kriminel til at logge ind på MitID.dk, så den kriminelle kan få adgang og kontrol over borgerens personlige oplysninger og MitID.


Hent hjælp til MitID

Kontakt MitID support:

Tlf.: +45 3398 0010

E-mail: support@MitID.dk

Man- fredag: kl. 8.00-20.00.  
Lør-, søn- og helligdage kl. 10.00-16.00. 


Du kan finde svar på dine spørgsmål i MitID's Hjælpeunivers - klik her. 
Fx hvordan du downloader og aktiverer MitID appen.


Du kan også hente hjælp fra Rise Sparekasse Support

Tlf.: 4470 2727
E-mail: hotline@sparekassen.dk

Hverdag: kl. 8.00 - 22.00

Lørdag: kl. 11.00 - 20.00

Søndag/hel.: 11.00 - 20.00