Er du erhvervs- eller foreningskunde i Sparekassen og skal du logge ind i din erhvervsnetbank?
Så skal du fremover gøre det via den nye netbank, fordi NemID lukkede den 31. oktober. Ligesom vores privatkunder bruger du nu også den grønne knappe øverst i højre hjørne "Netbank". Efter den 1. november 2022 kan alle brugere tilgå netbanken KUN med deres private MitID.
Du kan fortsætte uændret.
Ved at bruge MitID kan du allerede nu prøve at logge på den nye netbank.
Den 1. november 2022 kan der ikke længere logges på vores erhvervsnetbank med NemID medarbejdersignatur med nøglekort.
For at sikre at du og dine medarbejdere/revisorer fortsat kan logge på netbanken, vil der ske en ændring i måden, hvorpå netbanken tilgås.
I samarbejde med os skal din aftale rettes til – således at netbanken tilgås med MitID, og der derved fremadrettet er sikret adgang til netbanken.
Du bedes kontakte din afdeling– og aftale det videre forløb for ændringen.
Det er vigtigt at understrege, at det private MitID kun anvendes som identifikation, og at private data aldrig vil blive blandet sammen med virksomhedsdata.
Husk at informere eventuelle brugere (medarbejdere/revisorer m.m.) af din netbank om ændringen.
Skulle du have yderligere spørgsmål til ovennævnte, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte din afdeling.
Som erhvervs- og foreningskunde vil du selv kunne skifte over til MitID Erhverv, når dette bliver klar og frigivet 2023, du hører fra os, når det bliver aktuelt!
Kan du ikke komme på netbank via MitID endnu, ring til din afdeling og få rettet din aftale.
Hvis du endnu ikke har fået MitID, kan du kun få hjælp fra Borgerservice.
Efter du er logget på den nye netbank, kan den gamle netbank fortsat tilgås indtil andet meldes ud. Der skal blot vælges ”Gå til gammel netbank” i øverste højre hjørne.
Når NemID lukker den 31. oktober, kan den gamle netbank alene bruges til at skabe overblik, dvs. der kan ikke laves betalinger m.m. denne vej.
Der kan være enkelte funktioner, som ikke er helt finpoleret endnu, men vores datacentral arbejder på at få disse optimeret. Mangler du en af de funktioner, du har haft i den gamle netbank, så skriv til eal@sparekassen.dk.
Bemærk; at man som erhvervskunde kan benytte dertilhørende app – herunder betalinger og overførsler - en facilitet, som har været efterspurgt af mange af vores erhvervskunder.
MitID erhvervs support:
Spørgsmål til funktionalitet eller fejl.: 3398 0020
Spærring af en bruger, id-middel eller certifikat tlf.: 3398 0021
Spørgsmål til faktura tlf.: 3398 0022
https://digts.dk/it-løsninger/mitid-erhverv/